BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

memories

Friday, November 12, 2010

tatkala berpijak di bumi yang nyata

baru aku rasa nak hidup bahagia..baru rasa nak hidup tenang..satu-satu benda datang nak menganggu keceriaan dalam hidup aku..bila satu masalah dalam hidup aku terbang..yang lain pulak hinggap ke bahu aku untuk menyampaikan masalah lain.Aku baru rasa nak mengukirkan senyuman dibibir aku.pasti ada yang mematahkan semangat bibirku untuk tersenyum.memang aku akui manusia hidup tidak semestinya indah-indah..cukup indah bila kalau ada yang mengambil berat pasal kita. tapi tidak mustahil jugak kadangkala menjadi rimas apa tah lagi kita ibarat dikongkong.baru aku rasa nak-nak ceria.nak-nak tersenyum.mata tidak habis-habis hendak mengeluarkan air.aku yang sedahulunya bukan seorang yang mudah menangis menjadi seorang yang lebih sensitif.aku yang suka bercerita kini lebih suka untuk berdiam diri.xsemua kemahuan dan keinginan aku sama dengan citarasa orang lain.kadang-kadang terasa kosong. bila orang lain bercerita apa masalah mereka senang aku nak bagi motivasi balik.tatkala diriku.payah sekali aku nak memotivasikan sendiri.aku harapkan orang memahami tatkala aku bercerita.tapi sebaliknya, aku nak orang yang selama ini aku percaya untuk aku berkongsi cerita tapi sebaliknya membagi respon terhadap aku.aku tahu bagi pandangan mereka mestilah hendak yang baik.tapi individu itu tidak mungkin jugak tidak boleh berubah.xsemua yang kita lihat mempunyai identiti yang baik tatkla kita meihat dari air mukanya sendiri.kenapa mesti nak menghalang aku nak berkawan dengan sesiapapun.kadang-kadang orang yang kita namapak baik itu lah yang akan sakitkan hati kita, memburukkan kita belakang-belakang. kadang-kadang orang yang kita nampak buruk itulah yang datang membangkitkan diri kita.. memberikan senyuman dalam diri kita. diri aku bukan lah seorang yang suka dikongkong.kalau boleh inginkan orang yang boleh sekali berkongsi keceriaan dalam diri aku.kenapa bila aku dah hampir dengan kebahagiaan itu orang datang mematahkan semangat aku itu..iya, aku masih lagi menumpang.aku tau itu. aku tahu aku perlu hormat..tapi mesti nak sekat kebahagiaan aku..kadang-kadang aku rasa hidup aku ini sunyi sangat-sangat.rasa macam orang yang sentiasa dekat dengan aku terasa macam dirinya jauh sekali..kenapa dari awal tak menghalang., kenapa kesedihan ini yang sentiasa menghurungi diri ini......

0 comments:

SEKOLAH DULU