BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

memories

Tuesday, January 4, 2011

::BILA PERKARA TAK SEPATUTNYA MENGHANTUI FIKIRAN::

bukan niat aku nak berburuk sangka kepda orang yang aku sayang . tapi inilah naluri aku bila mulai tidak mempercayai orang . aku tak mahu nak berpikiran macam ini . walaupon sepatutnya kepercayaan antara satu sama lain perlulah ada . perlulah yakin terhadap sesuatu perkara yang kita lakukan . maafkan aku . bukan niat aku tak nak mempercayai dirimu . aku rasakan seolah olah aku berada di luar lubuk hati kau . walaupon kadang kadang manusia ni pandai berlakon untuk menenangkan hati nya sendiri . tapi sampai bila pun takkan lari dari berfikiran benda yang menghantui dirinya sendiri . aku tahu perhubungan antara kita tidaklah stabil mana . tapi aku tak rasa mustahil kalau kita sentiasa mendorong untuk berfikiran positif . bukanlah dengan cara menyorokkan sesuatu dari pasangan kita . bukan kita yang menentukan prsaan kita sendiri kalau bukan superego yang mengawal hati dan perasaan kita. kadang kadang mungkin kita takkan menghargai permata yang ada di depan mata . kadang kadang  perasaan pentingkan diri yang menjadi pilihan utama . bukan lah aku nak jeles dengan pasangan orang lain . tapi mungkin itu lah perasaan bagi seseorang yang ingin disayangi . adakah aku yang berfikiran kolot . untuk sentiasa diambil tahu 24 jam. mungkin faktor dah lama bersama yang kadang kadang buat kita rasa jemu . tapi kenapa aku tak berfikiran macam tu . aku hendak bertanya tapi apalah aku mampu . perkara yang ingin ku tanya pasti tersekat dari terus untuk bertanya . kesudahannya hanyalah aku pendam di dalam hati . memang aku rapat dengan orang lain . bukanlah niatku hendak menjadi tamak. kalaulah perkara yang lama berlaku juga . patutkah aku berfikiran macam ni . bagi seorang student macam aku dan hampir untuk melangkah ke umur 19 tahun . adakah aku berfikiran seperti keanak-anakan ? apakah yang patut aku lakukan ...

 - sentiasa berfikran .
-  makin lama aku rasakan post post aku mengalami tahap kritikal kejiwangan (^-^)

0 comments:

SEKOLAH DULU